Bilinçli Sedasyon (Azot Protoksit tedavisi)

Azot protoksit, sağladığı rahatlama ile dişhekimliği korkusunun yenilmesinde çok önemli bir yardımcı araçtır.
Bulantı ve kusma refleksini ortadan kaldıran bu yöntem korku ve endişe seviyesi yüksek erişkinler ve kooperasyonu zor olan çocuklar için uygundur. Bilinçli sedasyonda AZOT PROTOKSİT(NH2O2) ve OKSİJEN GAZI karışımı kullanılır. Azot protoksit, basitçe iki tüp halinde bulunan gazların hastaya solutulması yoluyla uygulanır. Bu uygulamanın en güzel tarafı, vücut tarafından kolaylıkla kabul edilmesi, herhangi bir komplikasyon ve riskinin bulunmaması, uygulamanın kesilmesinden 3-5 dakika sonra hastanın tamamen normale dönmesidir.
Bu yöntemde, hastanın koruyucu refleksleri kaybolmaz.
Bu gaz, solunum yolu ile alınması halinde vücutta rahatlamaya, ağrı eşiğinin yükselmesine ve acı hissetmemeye neden olur. Fazla solunduğunda güldürücü etkisinden dolayı halk arasında güldürücü gaz olarak da bilinmektedir. Böylece oluşan güven duygusu ile hasta korku ve endişeyi üzerinden atarak rahat bir şekilde tedavi yaptırabilir.
Gerekli ekipman, donanım ve eğitim ile risksiz bir şekilde uygulanan biliçli sedasyon tedavisi bittikten sonra hasta yaklaşık 5 dk. içinde kendine gelmekte ve yürüyerek tedavi odasını terk etmektedir.

Azot protoksit uygulaması sırasında, genel aneztezi uygulaması gibi genel bir baygınlık hali oluşmaz. Hastanın bilinci tamamen açıktır, konuşmalara cevap verir ve tüm duyuları ve refleksleri yerindedir. Bununla birlikte bir rahatlama ve ağrı hissetmeme durumu oluşur. Tedavi sırasında hasta azot protoksiti burundan solumaya devam edebilir ya da rahatlama seviyesine göre işlem bitirilebilir. Gerekli durumlarda tekrar tekrar uygulanabilen bir işlemdir ve son derece güvenlidir. Bilinçli sedasyon uygulaması hemen hemen tüm insanlarda risksiz bir şekilde, muayenehane şartlarında uygulanabilir.
Dünyada uzun yıllardır, sıfıra yakın komplikasyonla kullanılan bir tedavi yöntemidir.
Azot Protoksit Tedavisinde Amaç;
Uzun süreli tedavi seanslarına karşı hastaların toleransını arttırmak
Hastalarda bulantı ve kusma reflekslerini azaltmak
Endişe ve korku seviyesi yüksek erişkinlerin rahat tedavisine olanak verir
Tedavi esnasında hiperaktif çocukların aşırı el kol hareketlerini önlemek
Zihinsel ve fiziksel engelli yetişkin ve çocukların tedavisinde hekime kolaylık sağlar.